18 november 2015

#PrayForParis

100% Allmänt

Jag var så chockad denna helgen pga händelsen i Paris. Jag har följt detta sedan den kvällen detta hände och jag kan fortfarande inte förstå VARFÖR? Varför gör dessa människor såhär? Vem vill föra ett krig vem vill döda oskyldiga människor & vad FAN vill dem?! Upprörd är en väldigt mild känsla som jag kan uttrycka mig för på denna blogg *kokar inombords*
 
Men det jag ville säga var hur folk använder dessa grejer online, t,ex lägga den Franska flaggan över sin profilbild (för att visa att man stödjer Paris detta) lika så lägga upp bilder med #PrayForParis. Jag brukar se detta som ett sätt att få lite uppmärksamhet, en klapp på axel - "Gud vad bra att du stödjer dem-like" Jag har inte ändrat min pofilbild ännu och lär inte göra det. För jag behöver inte visa folk vart jag står. Jag behöver inte "likesen" för att veta att jag tänker helt rätt. Och precis som de andra grejerna som Faceboom har kört med så kommer människorna att ta bort detta och glömma detta igen....En vild tanke bara om hur folk ständigt måste visa sig ha rätt i allt. OCH såklart är det bra att vi kan visa att vi stödjer dem <--- men som sagt jag tror att det ligger något mer i det än bara att visa sitt stöd? ;-)
 
Men detta kan också ses som att jag tar ställning och vill ha "likesen" vilket jag inte bryr mig om jag vill visa upp min remake på en gammal bild som jag har gjort - och denna råkade bli klar i tid för detta o.O MEN jag kommer #PrayForParis på instagram för att få spridning.
Ha en fortsatt trevlig dag och så syns vi snart igen! Ta hand om er <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress