Länge sedan jag tecknade utan att det var digital. Igår såg jag mitt kära bläck stå i ett hörn och gråta. Jag tyckte väldigt synd om den. Så detta vart det. Tyvärr i hettans stund så tog jag fel papper och ni kanske inte ser det men när jag suddade ut mina blyertslinjer så fanns de kvar. Lite tråkigt, men så kan det bli ibland. Idag har jag testat med andra papper och de som funkar bäst är Copy Markers papper. Tur är äger jag 2 nästan helt nya block, så detta kan jag leka med ett tag till :-)
Min syster var såååå snäll och lade upp denna bild på hennes instagram-konto @comicjun,  där en massa marvel och DC älskare hänger. En person hörde av sig snabbt till mig och erbjöd sin hjälp, om jag någon gång vill illustrera en serietidning. Jag kikade på hans sida och fick genast lite prestationsångest x) Jag är inte så skillad. Men möjligheten finns. Kika in på Uysfaber för att se vilka serietidningar och illustrationssamlingar han erbjuder. 
Nog om detta! Dags att dra mig tillbaka för att fortsätta teckna :-) Imorgon ska jag hjälpa till en vän att flytta från Jönköping. Men blogen blir inte lidande för det ;-) Det kommer bilder! <3 Ha en fortsatt trevlig sommar!
Lina

LÄTT att du borde teckna en serie, om inte annat så bara som hobby-grej! Du har ju nästan 3 månader innan vi börjar skolan igen! HEJA HEJA! :D

...btw, ska vi ta nån dag och bara teckna och kika på webblabbarna? :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress