Idag kommer det en RANT från mig! Så ni som inte pallar RANTS ska inte läsa detta ;-)
Vad kan detta handla om tror ni? Kan det vara kvaliten på serierna, tecknarstilen, ploten eller vad kan det vara?
 - Det är en god blandning av alla dessa + lite till ;-) Jag är trött som kvinna att se på serier som tappar både plot och en god stil. Fanservicen idag är hög (fanservice är mycket trosor, bröst, yuri, yaoi och annat som lockar, SEX som används flitigt i markandsföring, sex och kroppar lockar, that's it) Men varför ska jag bli sur över detta tycker ni säkert? Jo, jag ska säga det att jag som kvinna inte kan se en serie som bara sexualiserar och dalltar...jag avskyr sådant! Varför tittar jag inte på annat då? Varför ska jag som även är ett fan av anime få ett litet utbud som är bra? Oftast är det utbudet till den yngre generationen, t,ex Pretty Cure som jag tittar på, med monster som är "läskiga" saxar och andra vanliga maskiner....Jag vill se mer av animer i stil med Hayou Miyazakis serier mer av det goa' 90-talet där bröst och kroppar överlag inte var prio i serierna. Utan här var stilen lockande, historierna lockande och intresseväckande. De serier som jag växte upp med fokuserade aldrig på utseende utan fantasi, starka karaktärer, känslor och story. 
Dock finns det små guldstenar bland all denna grus i animevärlden idag, Princess Jellyfish, Kimini Todoke, Clannad (lite gammal), Ore monogatari, Kamisama Hajimemashita, Steins gate, Parasyte och Korra (som tekniskt sett inte är en anime, men en bra serie som är ett praktexemplar på hur jag vill ha mina serier) Dessa är serier jag uppskattar, har en fin story, ingen fanservice och är bara bra. Visserligen är de flesta av dem shojous och är riktade till tjejer men jag vill kunna se på t,ex Fairy Tail, Bleach och alla andra nya som dyker upp på gogoanime utan att känna mig utesluten och bara dränkt bland bröst och annan fanservice. 
Jag vet att jag har stöd av många människor som håller med och även våran kära fader Hayou Miyazaki har uttalat sig om hur anime idag bara blir värre och värre, att de är tvunga att ha fanservice för att fånga tittare. Dåligt! Men sedan är det ju Japan vi pratar om, där är det en stor popkultur med detta. Jag tycker att de borde ta och chilla ner med det. Jag vill ha tillbaka de bra storys, där karaktärerna är kick ass istället för att vara kick nude.
Och innan någon säger något...bröst är okej och gay är okej men att hela tiden sexuallisera och använda dem för att locka, det tycker jag inte är ok! Men smaken är väl som baken, delad...
Bilderna är några av dessa exempel jag drog upp (såklart finns det fler serier än Fairy Tail, One Peice och Bikini Warriors men dessa ser man verkligen vad fanservice är) Bikini Warriors är nog en anime som bara är fanservice utan en plot. Känn er fria att kommentera, kanske tycker ni annorlunda, berätta eller kan ni andra serier som är bra i klass med de äldre serierna? Skriv på! Men nu ska det vara slut på Ranten ;-) Ha en trevlig dag och gör det ni älskar att göra :-D
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress