19 januari 2016

Time Is Key

Illustrationer

Allt man behöver när det kommer till konst är tid. Att låta saker ta sin tid, istället för att producera för sakens skull. I verkligheten kommer det att vara deadlines på saker och då gäller god tidsplanering (kommer från mig, ha!) Men det bästa är när man har så mycket tid som möjligt.
 
Mycket har förändrats på ca 10 månader, men jag har kommit också till insikt att ha referenser när man tecknar är bra och inte alls fusk! Jag kikade på guld, jag kikade på proplicorna och hur ljuset landade på dem, kikade upp bilder av Usagi osv. Resultatet blev bra och resultatet blev mitt. Det finns vissa saker jag föredrar med den gamla, men den nya har så mycket annat jag är mer nöjd med! 
 
(OMG imorgon börjas det igen o.O - Skolan drar igång och då ska examens arbetet börja...wish me luck)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress