Detta är min take på en såkallad rysk konstruktivism - rysk propaganda posters typ, eller det är så jag kallar det haha! Studerade lite och de har mycket "kraft" i sig, tolkade det och körde med the trusty old Sailor Moon. Quoten har cirkulerat länge på nätet men har aldrig sett någon leka med det tillsammans med dessa hårda färger. Jag tecknade handen i mangastudio och förde över den till Illustrator för att sedan vektorisera den. Kunde ha varit enklare att ta en bild och göra det direkt i Illustrator, men nej! Jag har tid att göra saker för hand! Och tycker om att ha MER kontrol över vad och hur det ska vektoriseras. Samma för staven ;-) Laddade hem fonten "Motherload" och la ihop allt. 
Girl Revolution - Fight lika a girl!
Vad tycks? Jag vart så nöj, har lärt mig en massa nytt denna vecka :-D
Anna-Sara

Hej! Vad sjukt, jag googlade rysk konstruktivism och kollade på bilderna och såg nästan direkt denna! Tänkte med en gång på dig! Och så är det din ju! :D Snygg!!
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress