14 augusti 2015

Tänk OM...

 
Tänk OM jag visste att man kunde bli såhär bra. Tänk om mina lärare lärde ut att man kunde bli annat än polis, läkare, lärare, tandläkare, trädgårdsmästare eller sjuksköterska. Tänk OM de berättade istället att du kan bli vad som hellst, främst på den kreativa sidan. Då hade jag säkert börjat mycket tidigare med mina passioner och KANSKE lyckats med mer än idag? 
Det är spännade att tänka tillbaka lite och tänka: "Tänk om..." Hade livet varit mycket bättre, roligare eller kanske till och med sämre?
Om jag fick gå tillbaka i tiden och träffa lilla mig i 2:an så skulle jag säga några saker till mig själv.
  1. "Maggan, du KAN bli vad du vill. Såklart kan du bli Sailor Moon men kanske på ett annat sätt."
  2. "Visst din handstil är kanske lite dålig, men detta är bara början, ge inte upp!"
  3. "För guds skull öva på MATTE, visst det är tråkigt men du behöver matte c för att komma in på detta <3"
  4. "Du är vacker precis som du är. Och vet du vad, du blir bara vackrare."
  5. "Hey, killen som du kommer gilla i 4:an kommer bli din fästman i framtiden ;-)"
  6. "Ge aldrig upp teckning, för du kommer bli awesome på det!"
Vad jag ångrar i skolan var min handstil och att jag gav upp på den. Främst för att jag i 5:an fick höra av min lärare att 2:orna hade bättre handstil än mig. Det var då jag gav upp T_T Nu när man ser denna så blir man inspirerad till att ta upp skrivstil och bara kalligrafi överhuvudtaget, trotts allt jag går Grafisk design där man kanske borde veta hur man gör det på det traditionella sättet, men kanske är det för att jag är lite old school :-)
 
PS:Denna video delade en vän till mig på facebook, så var tvungen att dela detta guldkorn med er! <3
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress