Såhär kan det se ut när jag skapar mina bilder. Ett steg saknas dock, det är den absolut första steget av allt - Streckgubbe med form! Den brukar jag alltid slänga efter at jag har "fläskat" på den. 
För mig är det inte bara att sätta sig ner och skapa steg 2 direkt utan det är många steg där i mellan. Detta gäller även när jag kör det grafiskt - ex i illustrator, jag har allt uppskissat först. Det är et bra tips! :-) Var inte rädd för många steg och ett bra resultat än ETT steg och ett OK resultat! Testa låt det bli fult och sedan BANG en fullständigt SNYGG grund att skapa på :-D
  Som sagt jag funderade på att skapa lite FANART ett litet tag för att sedan köra eget igen, så om någon har något de vill se i min design så hojta till! Alltid kul att testa nya karaktärer, kanske har du en som jag kan snygga till ;-) 
  Nähä nu ska jag njuta av helgen igen, så ha det bra! Vi hörs igen på måndag igen :-D Kanske med något grafisk kanske färdiga resultatet av denna bild <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress