9 september 2014

Jag har misslyckats!

Allmänt

Allt för få skriver att de har misslyckat med saker de har gjort. Kanske beror det på att de aldrig misslyckas? Nej, folk vågar inte erkänna att de misslyckas. För det är inte acceptabelt att misslyckas, du ska vara bra på allt och lyckas det första du gör.

  Jag misslyckades rätt så brutalt igår på mitt första matteprov, jag lyckades att skrapa ihop 1 poäng av säg 8 möjliga. 4 var det som krävdes att få godkänt eller vad man säger en 3:a. Ni kanske inte tycker att det är något. Men för mig var det ungefär som världens undergång, trotts allt min utbildning på högskolan ska ju ge mig ett välbetalt jobb, i slutändan. Jag hatar att misslyckas.

  Jag misslyckas med det mesta i mitt liv, det kanske låter tufft eller lite brutalt gentemot mig. Men det är sanningen. Jag kan enkelt misslyckas med att stoppa tandborsten rätt i mun och träffa ögat (det har hänt) eller missat ett trappsteg och dratta på ändan, snubbla på en plan yta, misslyckas med att få fram ett rolig skämt och såklart kan jag aldrig få människor att förstå vad jag säger/menar. Vem vet jag är kanske ett stort misslyckande? Vet ni vad? Jag bryr mig inte, utan dessa misslyckanden så skulle jag inte ha varit den jag är idag.

  Så varför skriver jag om detta? Jo för att det är okej att misslyckas. Man gör det och man rer sig efter det. Om man aldrig misslyckas med grejer så kan man aldrig lära sig utav sina misstag. Du skulle stå och trampa på samma ställe. Aldrig utvecklas. Om du nu inte är sjukt smart på alla möjliga sätt, men då saknar du säkert något.

  För den delen har jag alltid haft svårt med saker som andra har haft lätt för. Dålig på att läsa och förstå ord, nu kan jag läsa och förstå en bok bättre än min närvaro. För jag har ett annat tänk. Det är okej!

  Gå ut och var inte rädda för at misslyckas. Det kommer ni att göra hela livet. Vi är människor och vi gör misstag.  

  Så nu idag skall jag med stolthet gå på min såkallad ”Walk of shame” När alla andra som klarade provet igår får vara hemma och slappa, så ska jag ta och bekämpa mitt misslyckande och nerver. Kanske kommer jag att misslyckas med detta igen, men jäklar vad duktig jag kommer att bli på mängdlära.

 
Skisser har nog inget med detta att göra. Men det kan bli mycket text ;-)
Susanna Maria J

Så kan det gå ibland. Men, what doesn't kill you makes you stronger ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress